Chikaya: Dwujęzyczna aplikacja do składania skarg i sugestii
Chikaya to dwujęzyczna aplikacja (arabski/francuski), która upraszcza proces składania i śledzenia skarg, sugestii i obserwacji w dowolnym miejscu i czasie, a także zapewnia bezpieczeństwo. Jest to usługa świadczona przez krajowy portal skarg "Chikaya.ma", który jest częścią systemu "Idarati". Aplikacja ma na celu wzmocnienie interakcji między administracją a obywatelami, ocenę działalności administracji w Maroku oraz poprawę jakości usług publicznych.
Aplikacja oferuje kilka usług, w tym składanie wniosków, śledzenie skarg i komunikację z administracją, wyrażanie poziomu zadowolenia po zakończeniu sprawy, ponowne otwieranie skargi oraz przeglądanie statystyk. Użytkownicy mogą zidentyfikować zainteresowaną organizację i podać swoje dane osobowe oraz niezbędne informacje dotyczące charakteru ich wniosku. Mogą również monitorować status swoich innych skarg za pomocą numeru skargi oraz adresu e-mail lub numeru telefonu. Ponadto, użytkownicy mogą wyrazić swoje zadowolenie z odpowiedzi administracji oraz ponownie otworzyć skargę, jeśli nie są zadowoleni z jej rozpatrzenia. Aplikacja zawiera również sekcję statystyk, która daje kompleksowy obraz wskaźników i liczb związanych ze skargami.
Chikaya to bezpłatna aplikacja dostępna na Androida, opracowana przez Ministerstwo Przejścia Cyfrowego i Reformy Administracyjnej i należy do kategorii społecznej i komunikacyjnej.